Şehrin yeni haylazı Smart

15c730-034-700x400.jpgDaimler, Mercedes ana markasının altında AMG, Maybach ve Smart alt markalarıyla pazarlamasını yürütüyor. Bu alt markalarıyla değişik ve az bulunur beklentilere yanıt verebilmeyi hedefleyen markanın en ekonomik modelleri Smart adı altında toplanıyor.

Dünyada 1.5 milyon adetten fazla satılan 1997 doğumlu Smart modelleri yenilendi. Köln gibi 1000 otomobilin 10 adetten fazlası Smart olan bir kentte uluslararası basın test sürüşleri yapılan yeni Smart artık 6 ileri otomatik Geartronic şanzımana sahip.

900 cc ve 1.0 lt benzinli motor seçenekleri bulunan yeni Smart, Forfour modeliyle yani 4 koltuklu seçeneğiyle kasım ayından itibaren Türkiye’ye gelecek.

Fiyatı henüz belli olmayan Smart’ın manuel şanzımanlı 1.0 litre benzinli motorlu Fortwo modeli 43 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Yeni Smart çekici ve ferah iç mekan, güncel teknolojiler gibi artık her otomobilde rastlayacağımız özelliklere sahip. Sadece çok küçük.

Peki bu araç neden alınır?

Bu otomobil şehir içi trafiğinin çok sorunlu olduğu, park yeri bulmanın imkansız hale geldiği, küçük ve dar sokaklara mahkum hayatlara sahip sürücüler için ideal. Evet, Smart, şehir içi kullanım için düyük yakıt tüketimini de dikkate aldığımızda karşımıza çıkan en iyi seçeneklerden biri.

Fiat 500, Renault Twingo, Skoda Citigo gibi rakipleri var.

Aracı Köln ile Bonn arasında yaklaşık 100 km’lik yağmurlu otoyol koşullarında denedik. 900 cc’lik yeni benzinli motor araç ve iki yolcu için yeterli. Sorun çıkarmadan ve saatte ortalama 110 km hızın üzerine çıkmadan seyredebiliyorsunuz. Bu tür bir kullanımda yakıt tüketimi için 5.4 litre benzin harcıyor ki resmi açıklamada bu tüketim 4.1 lit.

Aracı kullanmak, sağ yanda oturmaktan daha güvenli görünüyor. Sürücü koltuğunda direksiyonun varlığı yüzünden koltuk daha bir stabil hissedilirken, sağdaki yolcu koltuğunda kendinizi adeta aracın üzerinde motosiklet kullanımı tadında hissettim. Bunda aracın üzerindeki iki parçalı cam tavanı, ön ve yan camların büyüklüğü etkili olmuş olabilir.
Aydınlık ve ferah bir iç mekan kesinlikle söz konusu. Bu da size motosiklette olduğunuz havası veriyor.
Böyle bir araç için ben İstanbul’da Nişantaşı gibi bir semtte yaşamayı ve o bölgede iyinin çok olması şartını gerekli görüyorum. Böyle bir semtte Fiat 500’e göre bile yaklaşık 1 metre daha kısa olan Fortwo ideal bir araç. Çünkü park konusundaki sorunu 2,5 metre uzunluğundaki bir araçla daha kolay aşabilirsiniz.
Bunun örneklerini park sorununun varlığı hissedilen Köln ve Bonn yollarında da gördüm. Bol miktarda Smart kullanılan bu kentlerde kompakt boyutlu üç otomobilin park edeceği alana 5 Smart girebilmiş. Bu Smart sahiplerinin araçlarının park pratikliği nedeniyle midir, sarsak park ettikleri de gözümden kaçmadı..
Ben Smart’ı İstanbul’da Tan Sağtürk’ten hatırlıyorum. Nişantaşı’ndaki bale okulunda rastladığım Smart aracına pat diye park yeri bulabiliyor olması kıskandırıyor. Oysa aynı okulda okuyan öğrencileri ders sonunda almaya gelen şoförlü battal boy araçlar, aynı rahatlığın yanından bile geçemeyerek, apartmanların otopark girişlerine burunlarını sokarak, beklemek durumunda kalıyorlar.

Ön panelde örgülü kumaş materyal aracın dış rengiyle uyumlu. Beyaz ağırlıkı iç mekan kirlenmeye karyı savunmasız ama temiz tutulabilirse çok şık durabilir. Beyaz parlak sert plastik çerçeveli ekran üzerinden yönetilen bilgi eğlence sistemi de kullanışlı. Özellikle Android işletim sistemli akıllı telefonlarla Mirrorlink yapabilmesi iyi ama IOS ile yapmaması yetersizlik.
Hafıza kartı ve USB hubları birer adet. Hafıza kartı hub’ına navigasyon için gerekli harita kartı takılı olacağı için başka bir kullanımı söz konusu görünmüyor. Playlist’iniz için USB noktasını kullanacaksınız.

Bu arada Smart’ın üretiminde Renault işbirliğinin etkisini hissediyorsunuz. Aracın anahtarı, sinyal kolları, direksiyonu, motoru Renault. Tabii üretimi de Fransa’da iki markanın kontrolündeki tesislerde gerçekleşiyor. Fransa’daki üretim bantlarından inen araçlar Renault içinse Twingo, Mercedes içinse Smart logo ve karoseriyle çıkıyor. Altyapı-platform aynı.
Aradaki fark ise yeni DCT otomatik şanzıman. Mercedes yetkilileri Smart’ta kullanmaya başladıkları yeni 6 ileri şanzımanı Chrysler işbirliği zamanında geliştirildiğini ve hatta Chrysler mirası Gearbox üretim olduğunu gizlemiyorlar. Bu şanzımanın Mercedes’in diğer Gearbox şanzımanlarıyla aynı olduğunu belirtiyorlar.
Smart satı almak isteyip de otomatiği olmadığı için almayanların olduğunu ve bunların bu aracı beklediğini söyleyen Mercedes yetkilileri, sonbahar itibariyle bunu sunmaya başlayacaklarını açıkladılar.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: